Formbilder: Oktober 2019

September 2019 – Oktober 2019
78 kilo – 77 kilo

Det går sakte for tiden, og jeg føler ikke at jeg ser de store resultatene på formbildene heller. Men så minner jeg meg på hvor fort jeg raste ned den første måneden, og at vektnedgang er akkurat som trappetrinn. Man kan rase ned, så stå stille før man raser ned igjen. Så nå venter jeg tålmodig på det neste fallet, uten at jeg fokuserer kjempe mye på det altså. Jeg spiser lavkarbo, teller verken karbo eller kalorier, og koser meg ofte med sukkerfritt godt for tiden. Suget er som aldri før, og da lytter jeg til kroppen og gir etter. Tenker det sikkert kommer av ammingen som krever sitt av energi. Også krysser jeg fingrene for at søtsuget går over ganske snart.

September 2019 – Oktober 2019
78 kilo – 77 kilo

Som nevnt ser jeg ikke de største forandringene på formbildene denne gang, men om jeg skal være ærlig føler jeg at treningen begynner å vise bedre resultater nå. Musklene i lår og skuldre er mer markerte enn forrige måned, og kanskje har jeg til og med økt i muskelmasse, og dermed gått ned i fettprosent likevel. Men dette blir bare spekulasjoner. Jeg får stå på, trene godt og spise bra videre den neste måneden også, og så satser jeg på at jeg ser litt større fremgang 1.november!

September 2019 – Oktober 2019
78 kilo – 77 kilo

Når det er sagt er jeg i grunn fornøyd også. For jeg går tross alt NED i vekt hver eneste måned selv om det går sakte. Det kunne gått andre veien! Og sakte vektnedgang gir mye større sannsynlighet for å holde vekten etterpå!

2 kommentarer om “Formbilder: Oktober 2019

  1. I forhold til det å gå ned i vekt, er det greit å spise sukkerfritt? Kaker, sjokolade osv?

    Spiser du en del av det, og likevel går ned i vekt? Jeg mener, hvordan påvirker det vektnedgangen?

    Hva anbefaler du som “sunnere” alternativ, istedet for vanlig sjokolade, osv?

  2. Anonym: Det er veldig forskjellig fra person til person hvordan man reagerer på kunstig søtning. Det er noen som blir slått rett ut av ketose, andre har kanskje bare litt ekstra luft i magen etterpå mens noen ikke merker noen forskjell. Jeg er av sistnevnte kategori, og koser meg gjerne med litt sukkerfritt om søtsuget kommer – uten at det hemmer vektnedgangen. Men som sagt er det veldig forskjellig fra person til person, så hos noen stopper vektnedgangen opp.

    Det jeg pleier å spise mest av når jeg går for sukkerfritt er cloetta sin sukkerfri sjokolade (finnes både i melkesjokolade og mørksjokolade). Den er skikkelig god og fås kjøpt på de fleste dagligvarebutikker! Jeg liker også veldig godt De Bron sitt sukkerfrie godteri som selges i små poser på blant annet Sparkjøp. Også finnes det masse godt å velge i inne på tights.no som jeg klikker hjem i ny og ne. (ved å benytte rabattkoden 7TJAT får du 50,- avslag).

    Forresten; om du er lavkarber, husk å sjekke karboinnholdet selv om det står sukkerfritt på pakken! Sukkeralkoholer (polyoler) kan trekkes fra da disse ikke blir tatt opp i kroppen!

Legg igjen en kommentar