Trening med baby på magen!

At jeg ikke har tenkt på dette før! Da jeg trødde ut av bilen for å trene mandagsmorgen var det med en våken baby i baksetet. Han sov ikke like tungt som han pleier, og jeg fryktet at dette kom til å bli ei litt sånn halvveis økt. Men akkurat i det jeg bar babystolen ut av bilen fikk jeg øye på bæreselen som lå i midtsetet. Vi brukte den i helgen, og det var helt tilfeldig at den lå der, men akkurat i det øynene mine traff selen fikk jeg verdens beste ide. Jeg grep tak i bæreselen på vei ut av bilen og gikk mot inngangen med det største smilet!

Dermed bestemte jeg meg for at jeg hadde en plan A og en plan B for dagens økt. Plan A var å gjennomføre ei økt med flere ulike styrkeøvelser for rygg som jeg egentlig hadde planlagt, og plan B som jeg altså kom på i siste liten – ta Oliver i bæreselen og gjøre det beste ut av situasjonen.

Allerede i garderoben var han lys våken, så jeg gikk direkte for plan B, og det ble ei skikkelig god økt!!! Han hang på magen min mens jeg gikk på elipsen for oppvarming, mens jeg tok et par av ryggøvelsene jeg hadde på programmet og også mot slutten da jeg gikk en halvtime på tredemøllen i bratt oppoverbakke.

Meget fornøyd med hvordan jeg løste det, og Oliver var blid og fornøyd hele veien ettersom han kunne henge tett inntil mamman sin mens jeg gjorde mitt. Eneste forskjellen var at jeg selvsagt ikke kunne gjøre så brå bevegelser og måtte passe på at han lå trygt mens jeg tok styrkeøvelsene. Et par øvelser som for eksempel markløft ble dermed byttet bort med mer kardio – noe som er helt i orden!

For alternativet hadde vært ei møkkaøkt med mer trøsting enn trening, mens nå ble det faktisk ei ganske god økt!

Obs; pass bare på å ikke trene FOR hardt slik at det kan være fare for overoppheting hos baby som ligger så tett inntil deg!

Kategorier Trening

Legg igjen en kommentar