VIDEO ⎮ Slik trener jeg ryggen

annonselenker // tights.no

Go’morgon, alla i hopa!

Dere får gi beskjed hvis det blir for mye trening her inne! Grunnen til at jeg stort sett deler de fleste øktene er rett og slett fordi dere ha gitt utrykk for at det er gøy, men gi beskjed hvis det blir for ensformig. Uansett! I dag var egentlig planen å trene mage, deretter bryst i morgen og rygg på fredag, men så fristet det absolutt ikke med mage i dag. Det er mer ei rolig sliteøkt, mens i dag ville ha litt mer power! Så da byttet jeg om på dagens og fredagens program. Ganske ok å avslutte uken med ei mageøkt også tenker jeg.

Under her har jeg filmet noen klipp fra økten, og der har jeg fått med nesten alle øvelsene. Tenkte det kunne være gøy for å se utførelse og få enda litt mer inspirasjon. Ellers har jeg skrevet litt mer konkret om programmet for dagen under videoen.

HUSK Å VRI OM TIL HD-KVALITET

Hele videoen er filmet med DETTE kamera!

DAGENS PROGRAM

Brede nedtrekk – to oppvarmingssett, tre sett på maks med 10 repitisjoner.

Hammer rows – ett oppvarmingssett, tre sett på maks med 10 repitisjoner.

Sittende roing – to oppvarmingssett, fire sett på maks med 8 repitisjoner.

Markløft – fire oppvarminssett, fem sett på 90 % med 8 repitisjoner, ett sett på maks med 5 repitisjoner.

Stifflegg (strak mark) – to oppvarmingssett, tre sett på maks med 10 repitisjoner.

Pull through – ett oppvarminssett, tre sett på maks med 10 repitisjoner.

Tightsen min er en stor favoritt i treningsgarderoben! Den sitter superbra, former kroppen kjempe fint og sklir ikke ned. Samme modell som jeg har er nesten helt utsolgt, men det er enda et par eksemplarer igjen HER. Ellers finnes den også i fargen blå, med litt bedre utvalg av størrelser HER. Treningstoppen er fra Craft og sportsbhen fra Adidas. Sistnevnte kan kjøpes HER.

PS: Hvis du bruker noen av lenkene over får du 50 kroner rabatt ved å benytte rabattkoden “7TJAT” ved utsjekk!

♥︎ ♥︎ ♥︎

3 kommentarer om “VIDEO ⎮ Slik trener jeg ryggen

  1. Hvordan deler du opp treningen din? Har hørt at man ikke burde dele det opp i mer enn to, som over og underkropp? At hvis man deler mer enn det, så rekker man ikke å trene dem ofte nok til å få samme effekt?

    Hva er dine tanker på det?:) du har så fin fremgang!

  2. Madde: Det kommer helt an på hvor ofte man trener 🙂 Før jeg fikk Dennis trente jeg gjerne to økter hver dag, og da delte jeg kroppen heeeelt opp, men kun fokus på én muskel på hver økt.

    Nå deler jeg opp i:
    Bein, legger og rumpe
    Armer og skuldre
    Rygg
    Bryst
    Mage

    Nå har jeg ekstra fokus på å få opp styrken i brystet, ellers hadde jeg nok slått sammen mage og bryst. Når det er sagt kommer jeg gjennom hele kroppen i løpet av uken, som er det jeg synes er viktig når jeg deler opp. Når jeg gjør det på denne måten føler jeg at jeg får trent kroppen mye bedre ettersom jeg får skikkelig kontakt og får “pøst” ut alt i hver enkelt muskel, fordi jeg trener flere ulike øvelser som tar på hver sin måte. Hvis du forstår? Hadde jeg kun delt i over- og underkropp er jeg redd det bare hadde blitt sånn halvveis og ikke like mange ulike øvelser på hver muskelgruppe som jeg egentlig ønsker 🙂

  3. Har fulgt bloggen din i noen år nå og elsker å lese om alt du gjør! Synes du er ei råtøff jente! Elsker å lese om treningsøktene dine, blir kjempeinspirert av det!
    Lurer på hvorfor du ikke utdanner deg som personlig trener? Det virker som du virkelig liker å trene og jeg personlig hadde mer enn gjerne likt å ha en PT som deg! ?
    Stå på videre!

Legg igjen en kommentar