Slik startet jeg opp etter ferien!

Nå sitter jeg i sofaen hjemme, helt utkjørt etter dagens treningsøkt men samtidig kjenner jeg energien komme boblende tilbake takket være endorfinene som ble sluppet løs under økten. Lårene mine er enda gele, og det føles ikke annet enn helt fantastisk. Nesten enda mer gleder jeg meg til gangsperren kommer og tar knekken på meg i morgen tidlig.

Følelsen av å være gangsperr har alltid vært en av de beste synes jeg. For selv om det til tider kan gjøre irriterende vondt kan man være sikker på at man har prestert godt og klart å bygge musklene enda et hakk større og sterkere.

I stedet for å kjøre de vanlige 3-5 settene på maksvekt med 6-8 repitisjoner som jeg vanligvis pleier bestemte jeg meg for å kicke i gang treningen på en litt annerledes måte denne gang. Jeg startet økten med knebøy – en av mine store favorittøvelser! Bygget meg gradvis oppover med en del repitisjoner på lette vekter før jeg kom til 60 kilo. På den vekten tok jeg 5 sett med 6 repitisjoner.

Etter det la jeg på 10 kilo og kjørte 10 sett til med kun en enkel repitisjon og veldig korte pauser. Med andre ord tok jeg mange flere sett enn jeg pleier, men også på en lavere vekt for å klare å fullføre alle med god teknikk. Jeg hadde tross alt vært på ferie og ikke trent skikkelig knebøy på en hel måned.

Videoen er filmet med dette kamera!

Etter knebøyen sørget jeg for å skvise ut det siste som var av krefter i lårene ved å ta beinpress. Kun 50 kilo men 20 repitisjoner og 5 sett. Guuud, så vondt. For å si det slik måtte jeg dra meg opp rekkverket for å klare og komme meg opp trappene etter endt økt.

Deretter avsluttet jeg med flere ulike mage- og ryggøvelser. I morgen står det overkropp på planen! Det er jammen godt at de fleste overkroppsøvelsene jeg pleier å trene utføres sittende.

Flere av dere har etterlyst flere treningsinnlegg, men forklar gjerne mer spesifikt hva dere liker best. Treningsvideoer? Program med bilder? Planene mine fremover eller bare vanlig hverdagssnakk, litt tanker og hendelser fra øktene?

Kategorier Trening

Legg igjen en kommentar