Dette spiser jeg i løpet av en dag #7

Nytt innlegg i ukens faste spalte – bare to dager forsinket! Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg til tirsdagene, men jeg håper dere overlever at det blir litt forsinkelser inni mellom. Nå har jeg riktignok notert ned dette innlegget i avtaleboken min på hver eneste tirsdag fremover! Den leser jeg i hver dag, så nå er det håp altså.

let's start

Frokost

Jeg hadde fått noen flasker med flytende eggehvite av mamma, og lurte på hva jeg skulle lage av disse da ideén plutselig poppet opp i hodet mitt. Sukkerfrisjokolademousse lagde jeg mye da jeg gikk på fitnessdietten i 2016, og nå prøvde jeg meg altså på det samme igjen. Det smakte akkurat like godt som det gjorde før, og oppskriften på denne herligheten får dere på mandag!

Det var litt vanskelig å vite hvor mye jeg skulle lage, og dermed også litt vanskelig å vise hvor mye jeg spiste ettersom det var mer igjen når jeg var mett. Men jeg håper bildene under kan gi en noenlunde pekepinn! Denne frokosten spiste jeg i 11 tiden på formiddagen.

Middag

Middagen ble som vanlig lagd etter at Dennis var lagt for kvelden, og inntatt en halvtime senere. Rundt kl.19 med andre ord. Den besto av et solid stykke torsk som jeg hadde krydret godt med både salt og pepper i tillegg til å dynke den i smør under steking. Servert med litt blomkålmos laget av fløte og blomkål, rødløk stekt i smør og servert med enda en klatt smør. Elsker smør <333

Det smakte kjempe godt og holdt meg mett langt ut på formiddagen dagen etter. En helt perfekt lavkarbo-matdag i mine øyne!

Hvordan ser en typisk matdag ut for deg?

5 kommentarer om “Dette spiser jeg i løpet av en dag #7

  1. Jeg har sendt deg meldinger på Facebook siden din, får du ikke de opp? Hadde vært supert med svar fra deg <3

  2. Anonym: Heisann du! Jeg har faktisk litt problemer med den akkurat nå, så send meg gjerne en privat melding til min private facebookprofil om det haster. Ellers skal jeg svare alle så fort jeg får fikset problemene! <3

  3. Hei!
    Jeg har tenkt å begynne på lavkarbo for å gå ned i vekt. Hvor raskt merker man effekten? Har lastet ned en app som sier jeg kan spise 20 g karbohydrater om dagen. Hvor mye spiser du om dagen ca/ hvor lite må spises for at det regnes for å være lavkarbo? 🙂

Legg igjen en kommentar