VI SKAL GIFTE OSS!

En av de tingene jeg har gledet meg mest til å dele i løpet av denne stilleperioden er nettopp dette; vi har forlovet oss! Tenk det, etter både huskjøp, to barn og seks år ble det jaggu forlovelse på oss også. Dato for når bryllupet blir er allerede bestemt, og planleggingen er godt i gang selv om det er en liten stund til. Skikkelig gøy ♥︎

I popped the question and he said yes!

DERFOR HAR JEG IKKE BLOGGET!

Det er mange som har spurt hva som skjer med bloggen, som savner oppdateringer og lurer på hvorfor det ikke har kommet nye innlegg på snart to måneder. Forklaringen på det er både lang, kjedelig, komplisert og unnskyldende, og jeg orker rett og slett ikke å gå inn i detaljer på det. Det jeg derimot kan si er at det har vært både full timeplan og trøbbel med macen. Men jeg meddelte også at det kom til å bli en naturlig endring her inne for en stund siden ettersom bloggen stadig rykker lenger ned på prioriteringslisten min. Spesielt nå som jeg endelig har begynt å jobbe igjen, etter to fryktelig lange mammapermisjoner.

Jeg har en hel haug spennende ting å dele med dere fremover, og håper dere blir like gira som meg! Først må jeg bare få tak i en overgang fra USB-C til USB-A slik at jeg får lagt inn bilder fra kameraet mitt.

Denne gang ble derfor innlegget krydret med et par bilder av mine to fine skatter jeg tok for en stund siden!

SVEISER UNDER OPPLÆRING!

Det er mye som skjer for tiden, og dagene flyr unna. Jeg er inne i en skikkelig spennende fase karrieremessig – for nå har jeg endelig en fot innafor yrkeslivet igjen etter nesten 4 år uten jobb. Fra den ene mammapermisjonen til den neste, og plutselig er det årevis siden forrige gang jeg var i arbeid. Jeg har prøvd mye forskjellig, og har egentlig trivdes med det meste – alt fra postbud, dekkmontør, barnehageansatt, helsearbeider i hjemmetjesten og vaskepersonell. Nå er jeg derimot ganske sikker på at jeg har funnet drømmeyrket. Jeg har akkurat startet sveiser-opplæring, og stortrives!

Selv om dette var helt nytt for meg har jeg lengtet etter å komme i gang helt siden jeg ble gravid med Oliver. Dette har vært en plan lenge, og endelig har ballen begynt å rulle. Om 8 måneder har jeg forhåpentligvis bestått, og sitter igjen med sveisesertifikat og jobber som nettopp;
sveiser!

MITT TRENINGSPROGRAM

I dag etter ukens første økt spurte jeg dere på snapchat om noen var interessert i å få innblikk i treningsprogrammet mitt – og det var det mange som ville. Så, under her har jeg delt hele programmet. Alle 6 øktene. Jeg er nå inne i tredje uke, og føler meg allerede sinnsykt sprek. Når vi har rundet fire uker skal jeg ta nye formbilder, og håper allerede på litt fremgang! Føler meg i alle fall veldig mye bedre, mer energi, lettere på foten og ikke minst sterkere på trening!

Programmet mitt går over 6 økter, men jeg trener kun 5 ganger i løpet av ei uke (mandag-fredag, og fri lørdag og søndag) på den måten vil øktene hele tiden rullere. Noen ganger starter uken med tung legday, andre ganger med lett skuldre og bryst. Denne variasjonen liker jeg veldig godt! Jeg følger programmet i samme rekkefølge hele tiden. Fra 1-6, og deretter på an igjen.

ØKT 1-3, de tunge øktene, bruker jeg vanligvis 90-120 minutter på.
ØKT 4-6, de lette øktene, bruker jeg vanligvis 45-60 minutter på.

Ellers liker jeg også at programmet er delt i to – 3 lette økter med høy intensitet og mange repitisjoner, og deretter 3 tunge, lange økter med tunge vekter og færre repitisjoner.

For ordens skyld: antall sett i programmet inkluderer kun de aller siste settene på maksvekt. Oppvarmingssett (som det fort blir mange av, spesielt på de tunge dagene) står altså ikke oppført, men du legger dem til selv. Husk at det er viktig å starte lavt i alle øvelser, for så å jobbe seg sakte opp til maksvekt for å unngå skader.

Ellers legger du kanskje merke til at mage ikke er en del av programmet? Det er fordi jeg avslutter hver eneste økt med 50 repitisjoner, 3 sett i et mageapparat der jeg hele tiden prøver å økte vektene fra uke til uke. Du kan også ta vanlige sittups i stedet om du ikke har en god magemaskin tilgjengelig.

Spør gjerne om det er noe du lurer på!

GODE TIPS TIL BARNAS MATBOKSER

Å lage gøyale, varierende, sunne og gode matbokser til barna kan til tider være utfordrende. Selv merker jeg i alle fall at jeg fort kan slite om vi våkner litt sent, og jeg må prøve å kaste sammen noe midt i morgenstresset. Derfor har jeg laget meg en fast kveldsrutine der jeg lager alle matboksene hver eneste kveld før jeg legger meg. Da har jeg god tid til å være kreativ, trykke ut figurer, koke egg, lage smoothier og gjøre noe ekstra. Jeg elsker å lage mat, og det å pakke matbokser er nesten enda kjekkere.

Polarbrød med leverpostei, blåbær, ostepinne og drikkeyoghurt.

I dag vil jeg gjerne dele mine beste tips, samtidig som jeg viser noen eksempler fra matboksene til barna mine. Nå som det er koronatider må barna ha med mat til begge måltidene hjemmefra – noe som passer meg midt i blinken 😅

Pizzasnurr, drikkeyoghurt, cherrytomater, druer og agurk.

Blåbær, vegetar(oste)pinner til de minste, oppskjært polarbrød med leverpostei.

Smoothie (avokado, banan og yoghurt) kjekspinner dippet i smøreost, ei halv pære.

For å få til morsomme og varierende matbokser må du begynne allerede på butikken. Det er vanskelig å gjøre mye om man har lite å velge i hjemme. Jeg prøver derfor alltid å ha egg, yoghurt, fullkornsfrokostblanding, små oster, bær, frukt, minigrønnsaker og lignende i skuffer og skap. Jeg bruker også helger på å bake pizzasnurrer, lunsjmuffins og grønnsakskaker – disse fyller jeg fryseren med og tar opp etterhvert.

PIZZASNURRER TIL MATBOKSEN PÅ 1-2-3

Som småbarnsforeldre er tid en mangelvare! Disse pizzasnurrene er derfor perfekt – og unnagjort på under en halvtime. Alt du trenger er en ferdig pizzadeig til langpanne, tomatpure, ost og skinke. Rull ut deigen, ha på tomatpure, oppskjært skinke og raspet ost. Rull sammen igjen, skjær opp og fordel utover stekebrettet. Følg steketid og temperatur som står på deigen, og voila! Når pizzasnurrene er kalde har du dem i fryseren, også kan du ta dem direkte opp og legge i matboksen. Snurren har tint til barna skal spise! Enkelt og godt.

Hardkokt egg, skive med leverpostei, oppskjært grønnsakskake (mais, spinat, egg, løk, hvitløk, havremel og urter).

Pizzasnurr, cherrytomater, kjekspinner dippet i kremost.

Oppskjært grønnsakskake (mais, spinat, egg, løk, hvitløk, havremel og urter), hardkokt egg, oppskjært skive med leverpostei.

Treåringen i hus har en del problemer med mandlene sine, svelgeproblemer og lite matlyst. Vi venter egentlig bare på å få dato for operasjon for å fjerne dem – men på grunn av det har han litt mindre mat i matboksene sine nå enn han kanskje hadde hatt ellers. Det går også mye i mykere mat som er lett å svelge. Skive har blitt byttet mot smoothie proppet med mye næring. Egg, avokado, banan, havregryn og lignende. Heng dere derfor ikke helt opp i mengde på de forskjellige matpakkebildene. De er ment som inspirasjon til hva jeg velger å kombinere, og pakke med, ikke mengde. 😊

Brødskive med brunost, paprika, miniost og vanlig yoghurt oppi smoothieposen.

Pizzasnurr, smoothie (blåbær, bringebær, yoghurt, havregryn og egg), blåbær.

SÅ, da håper jeg det kan være til hjelp om du står litt fast om dagen! Er det av interesse kan jeg gjerne gjøre dette til en fast greie inni mellom. Der jeg deler matboksinspirasjon – gi gjerne en tilbakemelding om det hadde vært interessant!

MORSOM FRUKTPIZZA PÅ 1-2-3

En rask tur innom for å tipse om en gøyal rett som passer perfekt som et lite mellommåltid, eller kanskje også som et hovedmåltid (helgefrokost?) om du har småspiste barn? Matleiebarn? Server en fruktpizza så kan jeg nesten garantere at den går ned på høykant! Med en yoghurt ved siden av blir det også litt mer mettende. Så enkelt og greit, eller hva med å benytte denne som forfriskninger ute i hagen en varm sommerdag?

Du skjærer en vannmelon tvers over to ganger med et par centimeters mellomrom. Topp så med akkurat det du ønsker; jeg hadde noen kiwiskiver, bringebær, banan og blåbær. Skjær i skiver og server barna!

Her ble det skikkelig jubel og topp stemning!

IKKE LA MEG GLEMME DENNE FØLELSEN!

Økt nummer tre er gjennomført, og jeg føler meg virkelig mega bra! Tenk at jeg glemmer denne deilige endorfin rushen hver eneste gang jeg er inne i en treningsfri periode. Kan noen være så snill å minne meg på hvor godt det er å ha trening som en fast rutine i hverdagen hvis jeg en dag mister motivasjonen igjen? 😂 Ønsker du å se mer fra øktene mine legger jeg som regel alltid ut noen snutter eller oppdateringer på snapchat;

@linnthereseee

I dag var det fremside og bakside lår + legger som sto på planen, og jeg kan helt ærlig ikke huske sist gang jeg pushet meg så hardt. Det må vel ha vært da jeg fødte! For å si det slik, økten varte i hele to timer, og da vi endelig var ferdige ristet lårene mine ukontrollert bare av å holde vekten min i stående posisjon. Vi fikk også tatt noen poseringsbilder på økten i dag, så nå gleder jeg meg veldig til å ta nye bilder om en måneds tid. Lover å dele utviklingen etterhvert, men tror jeg må få komme meg enda litt mer inn i det før jeg legger ut noen formbilder igjen 🙈

LAG DEG EN MEGAFIN ONSDAG!

MIN FØRSTE TRENINGSØKT I 2020

reklame // tights.no

TENK DET!

Jeg har såklart beveget meg, og trent mye alternativt, men har faktisk ikke vært innom gymmet siden i fjor!

Etter en altfor lang mammapermisjon er jeg endelig i gang med treningen igjen, og det føles skikkelig bra. Det var en surrealistisk følelse å gå gjennom døren til mitt elskede gym i dag morges – mest fordi jeg egentlig forventet å komme tilbake til gymmet slik det alltid hadde vært. Men her inne var det også tydelig at vi nå befinner oss midt i en verdenspandemi. UNO hadde gjort en rekke smittevernstiltak; håndkle og innesko er nå påbudt, det står antibac over alt og mange apparater er sperret av fordi de står for nært hverandre. Skikkelig imponert over alle tiltakene, og det gjorde at jeg følte meg enormt trygg da jeg var på trening.

Treningsopplegget mitt fremover ser omtrent slik ut; fem økter i uken og én runde gjennom hele kroppen i løpet av disse fem øktene. I dag hadde jeg første økt, med fokus på skuldre og bryst. Styrkemessig har jeg en lang vei å gå, men bare det å røre på seg og kjenne det brenne i musklene var skikkelig deilig.

Treningsklærne jeg hadde på meg i dag har jeg vært så heldig å få tilsendt fra tights.no – det er likevel helt opptil meg selv om jeg ønsker å anbefale dem eller ei. Og dere? Her er det ingen tvil! Tightsen satt SÅ godt på kroppen, og gikk høyt opp i livet. Ikke bare fremhevet den formene på en fin måte, men den er også sømløs, og dermed ekstremt behagelig. Sportsbhen var også veldig komfortabel, og perfekt for oss med litt større pupper. Den dekket veldig mye av brystet samtidig som den hadde god støtte! Begge var normale i størrelsen, og selges samlet til kun 399,- nå (førpris 998,-)!

Rabattkoden:
7TJAT
gir 50,- rabatt på hele kjøpet (til og med salgsvarer)

TRENINGSSETTET KAN KJØPES HER

Nå grugleder jeg meg til gangsperren jeg har i vente i morgen, men kommer uansett til å kjøre på med økt nummer to i morgen tidlig! Mega motivert akkurat nå, kjenner jeg ♥︎

I MORGEN BEGYNNER JEG ENDELIG Å TRENE IGJEN!

Plantekassen min gror nesten over – det bugner over av bær, grønnsaker og urter. Disse plantene har uten tvil blitt enormt mye større enn jeg hadde forventet da jeg plantet dem i vår. Men guri så moro – det synes også barna, som er borte og snoker på jordbær og tomater mange ganger om dagen.

Urtene har jeg også brukt flittig når jeg har laget middag – her har jeg både koriander, oregano og gressløk.

💚✨🌱

På andre siden av hagen har vi også styrt litt denne sommeren. Husker dere prosjekt sandkasse? Vi har holdt på altfor lenge da dette endte med å bli en mye tyngre jobb enn vi regnet med. Det har derfor blitt utsatt og utsatt, men endelig nærmer vi oss målet som er å få ferdig en sandkasse her før sesongen er omme. Det tar virkelig tid å grave ut med et slikt virvar av røtter rundt.

I dag bestemte jeg meg for å lufte både treningsklær, joggevogn og barn. I morgen begynner jeg offisielt å trene fast igjen. Da er Oliver ferdig med tilvenningsfasen i barnehagen, og jeg har en time og to på morgenkvisten hvor jeg kan løfte, hoppe og løpe litt. Det kjenner jeg skal bli skikkelig deilig nå! Gode treningsvaner.

Jeg tok derfor en miniøkt i dag for å varme opp til perioden fremover; med begge guttene i joggevogn satte jeg kursen mot mammas hus et par kilometer unna. Gjennom en skog med noen små bakker på veien. Skikkelig koselig – spesielt ettersom vi la inn noen timer på besøk før vi snudde og vendte snuten hjemover igjen.

En skikkelig fin helg ♥︎ Håper din har vært like bra!

EN STOR OG SPENNENDE DAG I MORGEN!

I morgen er det en stor dag for denne familien. Mine fine små ligger nå og sover begge to, lader opp batteriene til en spennende dag. I morgen har nemlig lille Oliver sin aller første dag i barnehagen, og Dennis begynner på stor avdeling! Det er så stas ♥︎

Jeg tar det hele så mye mer med ro nå enn jeg gjorde for to år siden da Dennis skulle ha sin første dag i barnehagen. Mulig fordi de to er såpass ulike personlighetsmessig – der Dennis er sjenert og litt usikker er Oliver det stikk motsatte. Men mest av alt tror jeg rett og slett det hadde mye å si at Dennis var første barnet. Alt var nytt, jeg kjente verken til barnehagen, rutinene eller de som jobbet der.

Nå kunne jeg ikke følt meg tryggere. Jeg vet fra bunn av mitt hjerte at Oliver kommer til å være i de beste hender og bli tatt enormt godt vare på. Guttene mine er så heldig å ha plass i verdens beste barnehage, og jeg kunne ikke vært mer takknemlig. SOM vi gleder oss til i morgen – alle fire!

♥︎

Dere har nok allerede skjønt det, men jeg er altså ikke like aktiv her inne som tidligere. Jeg synes det er viktigere å prioritere tid til familien, hjemmet, ungene og fokusere på litt andre ting enn å ta med kamera og knipse de beste bildene. Lever vel kanskje litt mer i øyeblikket, enn å alltid tenke fremover.

Det betyr ikke at jeg kommer til å slutte å blogge, men bare at det nok blir litt lenger mellom hver post. Følger du meg HER på facebook kan du enkelt få med deg når jeg har lagt ut et nytt innlegg, så slipper du å klikke deg inn hver eneste dag ♥︎

Inline
Inline